Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 6. juni 2012

Gjenbruk av flasker

Uten å ha noe spesielt bruksområde klart tok jeg vare på mange av flaskene jeg fant på gården. I fjor vasket jeg mange store flasker for å bruke til hvitvin.

Nå er de små som skal brukes. Alt dette er flasker fra den tiden Vinmonopolet brukte egne flasker så alle har V i bunnen.

En liten test på hva de skal brukes til ble gjennomført i går.

Selv om jeg har mange skulle jeg gjerne hatt enda flere.

7 kommentarer :

  1. Så lurt å ta vare på de når de dukket opp da. Det var jo kjempekoselig med søt drikke og sugerør. :)

    SvarSlett
  2. Stilig! Er veldig fornøyd med den ene jeg har som er lik de du brukte på bordet under bloggtreffet :)

    SvarSlett
  3. Glassflasker er vakkert,
    det "eksponerer" innholdet og gir det
    glansen fra glasset og glød i fargen fra lyset som får skinne gjennom... Estetisk!
    Klem Beate

    SvarSlett
  4. Ja, da er det vel bare en ting å gjøre da.. ta deg en tur på polet. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var jeg faktisk i dag, men alle OK småflasker er grønne. Nå har jeg kontaktet et bryggeri. Eplemostflasken har en fin størrelse.

      Slett
  5. Så fine de er!! Ja, den veska kommer nok ikke til å havne hos meg...bare synes den er så fin. Men uansett om jeg hadde hatt penger til den, er det noe med at det føles feil å bruke så mye penger på en veske når halve verden sulter.

    SvarSlett
  6. Det viser seg altså at "kjekt-og-ha-refleksen" ikke er så dum. (",) Stilig, håper du finner flere.

    SvarSlett