Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 13. november 2012

Takk, takk


Det er klart at når selveste Elisabeth innerst i veien sprer noen svært hyggelige ord i min retning så tar jeg i mot og sender noen andre ord videre.

Jeg skal:
  1. Takke og linke til den som ga deg utmerkelsen. 
  2. Kopiere bildet og poste eget innlegg 
  3. Velge fem blogger man selv liker og som man gir utmerkelsen til. 




Jeg har så mange blogger i blogglisten at jeg må ha to lister. Mange av dem har jeg fulgt lenge og mange leser jeg ofte. Jeg kommenterer også ganske mye, men kommentarene er nok likevel veldig urettferdig fordelt. Når jeg nå skal plukke fram fem av de mange så måtte jeg lage noen flere kriterier enn "fem jeg liker". For hadde jeg ikke likt hadde de jo i utgangspunktet vært i lista mi. Jeg har derfor valgt noen som burde hatt flere besøk. (Trykk på bildene)


.Hun skriver en hel fortelling på noen få linjer.


Camulens skriblerier er også velformulert, variert og vel verdt et besøk

Livets små underfundigheter Skiver godt om slik livet er. 




 Renate og Sjur på Oppheim i Ål fortjener litt oppmerksomhet. Et ungt gårdbrukerpar som satser friskt på sau. Les om da de flyttet de gamle tømmerlåvene for å få plass til nytt sauefjøs.


Her på Sandaker her fikk jeg inspirasjonen til å skrive om Rosa baker



2 kommentarer :

  1. Ja ha ha selveste Elisabeth, ja. :-)
    Takk for tips, en her som var ny for meg. Enig i beskrivelsen din.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for fine ord! Nå ble jeg glad og rørt! Skal bli flinkere til å legge igjen kommentarer jeg også, men jeg er innom deg jeg også altså:) Tusen takk! :)

    SvarSlett